Evenimentul tau in pandemie

Probabil ca ti-ai stabilit evenimentul de acum 6 luni, 1 an sau poate chiar de acum 2 ani, dar a venit afurisita asta de pandemia care ne-a dat viata peste cap tururor!!!

Nu e usor, nu e deloc usor, e al naibii de greu sa te apuci acum sa-ti replanifici nunta sau botezul in conditiile in care ti-ai facut mii de sperante si planuri inainte, ti-ai tesut vise cu dansul mirilor, te-ai imaginat in rochia de mireasa ori in costumul de ginere, ti-ai imaginat cum toti invitatii tai vor dansa si se vor distra pe langa tine, cum…,cum, cum..

..si iata cum un amarat de covid ti-a naruit toate aceste vise, ti-a dat planurile peste cap si te-a facut sa te intrebi deznadajduit sau poate nervos: MAI FAC SAU NU BOTEZ/NUNTA ANUL ACESTA? MAMA EI DE VIATA..

Iata o intrebare la care si mie, ca organizator de evenimente, mi-e foarte greu sa raspund!

Ce-i drept, sezonul nuntilor, al evenimentelor a cam trecut, insa ma simt inspirata acum sa scriu tocmai prin prisma a ceea ce a fost, a ceea ce s-a intamplat cu evenimentele pe timp de pandemie si ce am experimentat eu, ca organizator de evenimente in tot acest timp, astfel incat acum, sa expun si sa gasesc solutii pentru voi, cei ce inca ati ramas nehotarati.

Pentru cei care ati amanat (poate chiar anulat) deja pentru anul urmator sau pentru 2022 vom dezbate anumite detalii si subiecte sensibile in urmatorul articol ce-l voi posta. Insa, prezentul articol va poate fi si voua util 😊

Asadar, hai sa revenim putin la perioada scurta in care se mai pot face nunti, botezuri sau evenimente private si sa ne gandim cum putem face sa aiba loc fericitul eveniment anul acesta cu respectarea normelor legate de covid-19.

Mai intai de toate, mentionam ceva important si anume ca de la 1 septembrie Guvernul a dat o Ordonanta de Urgenta prin care prevede creșterea numărului de persoane care pot participa la evenimente private, noile norme stabilind că la evenimentele private organizate în interior pot participa maxim 50 de persoane, iar la cele organizate în exterior pot participa cel mult 100 de persoane.

 Prin urmare:

1.Ai nunta/botez/eveniment privat cu maxim 50 de persoane?

Atunci da-i bice, caci poti tine lejer evenimentul tau atat in interior(restaurant,hotel etc),cat si in exterior!

2. Ai nunta/botez/eveniment privat cu maxim 100 persoane?

Atunci poti tine evenimentul DOAR in exterior!

3. Ai nunta/botez/eveniment privat cu mai mult de 100 de persoane?

Aici e groasa, probabil ca ti-ai amanat deja evenimentul pentru anul viitor. Alta varianta nu avem pentru tine, oricat ne-ar placea noua sa facem minuni ☹

Daca te afli la cazul 3:

Majoritatea oamenilor, din ce am observat vara ce tocmai a trecut, au facut doar cununia civila anul acesta si o mini-petrecere cu cei apropiati, lasand restul pentru anul viitor (cununia religioasa si petrecerea).

Ceea ce-ti recomand si tie! Nu e deloc rau sa ai parte de 2 petreceri 😀 (ce-i drept, si investitie putin mai mare) Mai multe despre cazul 3 vom dezbate in urmatorul articol.

Acum, hai sa vorbim despre primele 2 cazuri. Despre evenimentele din acest an (ma rog, din ce a mai ramas din el):)))

Fie ca faci la cort, terasa, restaurant sau acasa, important e sa respecti cat de cat distantarea sociala (1,5 – 2 m distanta). Stim ca la astfel de evenimente e aproape imposibil de respectat, dar na, macar de fatada 😀

Sa incepem mai intai cu cununia civila. La primarie sau in incinta casei casatoriilor, intra un numar limitat de persoane (aici, ramane la latitudinea fiecarei administratii locale ce reguli impune). Unii ofiteri de stare civila poarta masca, altii nu. La fel si invitatii. E bine sa intrebati daca si voi, ca viitori proaspat casatoriti sunteti obligati sa purtati masca. Pentru ca, de asemenea, aceasta regula difera de la un oras la altul. Am vazut miri care purtau masca, altii care nu purtau.

Personal, mi se pare o absurditate ca in ziua cununiei civile, cand e o zi aproape sau la fel de importanta ca si cununia religioasa, cand trebuie sa spui DA persoanei iubite, sa ti se impuna sa porti masca. Nu contest existenta virusului, dar eu zic ca respectand o distantare si un minim de igiena, e mai mult decat suficient.

Am vazut multe poze cu proaspat casatoriti purtand masca. Posibil sa fi fost facute simbolic, doar ca o amintire a acestei pandemii. Ceea ce e ok, sa ramai cu amintirile unei panedemii epopeice :D:D

Mai departe, faceti poze cu invitatii, de pupat, mai usor spre deloc 😊)) Nu stiu daca respecta cineva faza cu pupatul si felicitatul..:D

Daca faceti si o mini-petrecere dupa cununia civila, va trebui sa va ganditi serios unde faceti, sa vorbiti dinainte la restaurant sau la terasa despre regulile pe care le impun ei (cu respectarea legii in vigoare in ceea ce priveste covid-ul), daca va trebuie sau nu masca, daca ospatarii poarta sau nu masca, cum va fi servita mancarea, trebuie sa vorbiți cu managerul localului daca veti veni cu formatie/dj, cate persoane vor fi, daca veti aduce sau nu candy-bar (acolo sigur va trebuie certificat de conformitate) si la ce alte servicii mai apelați voi.
Va spun asta din propria experienta, cand nici nu era covid, ca ajungeam la restaurant/cort sa instalam decoruri/oglinda magica si cei de pe sala ramaneau surprinsi cand ne vedeau (in conditiile in care vorbisem dinainte cu mirii si ii intrebam sau le recomandam unde sa le punem, urmand apoi si ei sa le spuna celor de la cort/restaurant). Asa ca anuntati dinainte pe cine veți aduce la petrecere și ce decoruri veți avea.

Foarte important este sa informati invitatii in cazul in care exista reguli de purtare a mastilor sau alte reguli din partea localului. De asemenea, este foarte important sa informati si pe cei cu care colaborati pe alte servicii de astfel de reguli(si aici ma refer la echipa de foto-video, organizatorii de evenimente, formatia/dj-ul etc)

a) Masca n-ar trebui sa fie obligatorie pentru invitati, nici macar in interior. Cum ai putea manca sau bea cu masca pe fata? Dar, se pare ca anul acesta masca a fost un accesoriu destul de „trendy”.

b) La ospatari, in schimb, am observat ca marea majoritate poarta masca.

c) De jucat sau dansat, nu se pune problema. S-au facut hore si s-a dansat debordant, uitand oamenii de toata pandemia.

Acum, sa va povestesc cum a fost experienta mea ca organizator de evenimente.

Anul acesta, nu stiu daca sa-l numesc tragic sau relaxant  :D:))))

A fost foaaarrtteee relaxant pentru mine si familia mea, am petrecut mult timp impreuna si de calitate cu copiii, chiar si cu sotul! Ne-am plimbat, am vizitat bunicii, rude, prieteni, am iesit pe afara, am fost la mare.

A fost insa tragic dpdv al evenimentelor. Toate cele programate pentru anul curent au fost amanate pentru 2021 sau 2022. Nu am mai insistat anul acesta pe marketing, reclame sau postari. Aveam in gand din martie sa sponsorizez, dar ce sa vezi, hodoronc-tronc a aparut sars cov-2 :\ Nu stiam cum vor decurge lucrurile si am asteptat sa vedem cum evolueaza toata situatia.  Nici pentru anul viitor nu sunt foarte sigura ca totul va fi normal, dar mai vedem 😊 Suntem optimisti!

Am avut un singur eveniment anul acesta, cel al finilor nostri.

Din ce am mai auzit din breasla si ni s-a spus,  in privinta oglinzilor sau cabinelor foto organizatorul nu are voie sa aduca rechizite precum masti sau propsuri. Este evident de ce.

In schimb, decorurile pot fi instalate lejer.

In urmatorul articol voi vorbi si despre contractele si tarifele stabilite clientilor ce au amanat evenimentele. Aici, e un subiect incins si delicat, pe care sunt sigura ca il veti astepta cu sufletul la gura.

 Voi incerca sa vorbesc si cu un avocat, sa ne expuna punctul legal de vedere asupra noii situatii create de pandemie in ceea ce priveste nuntile, evenimentele si eventualele conflicte contractuale intre organizator si client/viiori miri.

Asa ca daca aveti intrebari, situatii dificile cu care v-ati intalnit, nelamuriri ori povesti sau experiente ale voastre cu evenimentele in pandemie le asteptam pe blog si incercam sa va raspundem 😊

In incheiere, as vrea sa va spun ce as face eu daca as fi in cazul vostru. Noi am facut nunta acum 6 ani, pe 30.08.2016 😀

Sigur ca fiecare cuplu are caracteristica lui, totul depinde de la caz la caz. In 2016 am facut si cununia civila si cununia religioasa in aceeasi zi. Seara, normal, marea petrecere.

Ma gandeam de multe ori, ce as fi facut daca as fi avut nunta anul acesta?

Avand in vedere ca am avut in jur de 170 de persoane la nunta, clar as fi amanat-o pentru anul viitor.

As fi facut cununia civila anul acesta, poate cu o mica petrecere cu familia si prietenii.

Cred ca asta ati facut in proportie de 80-90% majoritatea dintre voi care aveati anul acesta nunta/evenimentul.

Pana la urmatorul articol, puteti trage cate un ochi pe site-ul nostru. Poate gasiti ceva de care aveti nevoie 😊

Ps: Pentru evenimentele din acest an oferim o reducere de 20% din preturile afisate pe site.

Lasă un comentariu